"TELJES ÉLET"-ÉLETMÓDPROGRAM

                                                            

Bevezető:

 

„Teljes Élet”- programunk fő célja a pozitív életszemlélet kialakítása gyerekekben és felnőttekben egyaránt. Olyan szokások ,viselkedési formák

megmutatása,olyan képességek és készségek tudatos fejlesztése a cél,amelyek elősegíthetik a testi-lelki harmónia kialakulását az emberekben.”Öröm-

pedagógiát” alkalmazunk,ami azt jelenti,hogy jutalmazunk,és olyantevékenységeket alkalmazunk,ami az egyént boldoggá teszi. Hiszen az öröm minden

egyes pillanat ajándékainak megbecsüléséből fakad,és lehetővé teszi,hogy az ember bevonzza ésmegteremtse saját jelenét és jövőjét a lehető legmagasabb

szinten. Ezt szeretnénk mi segíteni munkánkkal életmódfejlesztő,minden korosztályt átfogó „Teljes-Élet” programunkkal.

Az életmód, az egészség testi-lelki jóléte napjainkban talán fontosabb kérdéssé vált,mint korábban,hiszen a stressz,a negatív hatások,a munkanélküliség és

egyéb lélekölő dolgok megnyomorítják az embert.

 Az egészséges életre nevelés egy élet feladata, és minden korosztályra figyelnünk kell, mert minden ember kortól függetlenül megérdemli, hogy egészséges

legyen, hogy teljes életet éljen önmagával szűkebb-tágabb környezetében,és hogy boldog legyen. Ezért programunkat úgy dolgoztuk ki, hogy minden

korosztálynak lehetőséget teremtsünk foglalkozásaink által arra,hogy megtalálják  a harmóniát önmagukban azáltal, hogy felfedezik rejtett képességeiket,

legyőzik gyengeségeiket, és belső feszültségeiket,és „öröm-pedagógiánk” segítségével megtapasztalják azt a varázslatos érzést életükben,hogy minden

lehetséges,és elhiggyék,megérdemlik a szeretet,boldogságot,békét életükben.

 

Programunk 7 részből épül fel az alábbiak szerint:

 

I. Játszóház óvodásoknak

II. Életmód foglalkozások általános iskolásoknak

III. Rendhagyó osztályfőnöki órák középiskolásoknak

IV. Klub foglalkozások gyerekeknek

V. Tréningek felnőtteknek

VI. Életmód napok felnőtteknek

VII. Táborok diákoknak

 

  I.RÉSZ

                                                                                           

Játszóház Óvodásoknak

 

  ” A játszótársam,mondd,akarsz e lenni

    Akarsz-e mindig,mindig játszani?”

 

.Foglalkozások megnevezése:

 

- Rajzoljunk,fessünk! (vízfestés,akvarell,filc,zsírkréta,színes  eszközök megismerése) (90perc)

- Készítsünk szobrokat!(gyurma,gipsz-,agyagfigurák készítése (90perc)

- Mozaik készítés,szalvétaképek,üvegfestés technikája (90perc)

- Termésbábok,képek készítése(fenyőtoboz,kukoricacsutka,gesztenyebábok készítése,levél,virág préstechnika) (90 perc)

- Hagyományos ünnepeink Gyertyaöntés és díszítés,fenyő díszítés, tojásfestés,húsvéti díszek készítése,batikolás kicsiknek (90 perc)

- Táncház (Néptánc,népi játékok,mondókák) (90 perc)

 

    II.RÉSZ

 

    FOGLALKOZÁSOK ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOKNAK

 

   Foglalkozások megnevezése:

 

  - „ A lélek hangja” játékos önismeret  (90 perc)

  - „ A másik lénye” játékos társismeret (90 perc)

  -  Próbáld ki magad!  Tevékenységi  formák  (110perc)

  -  Versenyezz! Csapatverseny  Téma: Egészséges táplálkozás  ( 90 perc)

  -  Sport-fitness közösen  (60-90 perc)

 

III.RÉSZ

 

Rendhagyó osztályfőnöki órák középiskolásoknak

 

Foglalkozások megnevezése:

 

1.” A lélek hangja”  -Önismeret (90 perc )

      2.”Mered vagy nem?”- Konfliktuskezelés ( 90 perc )

      3.” Mondd bátran! „  - Kommunikáció ( 90 perc )

      4.Drogprevencó (90perc)

      5.Egészség sporttal  - közös sport (alternatív idő)

      6. „ Ki a legjobb?” Önálló projekt tervezés egészség témakörben

            (egyéni kivitelezési idő)

 

 IV.RÉSZ

 

 Klubfoglalkozások gyerekeknek

 

 Mottó: „Mondd el és elfelejtem,

            Mutasd meg és emlékezni fogok rá,

            Engedd,hogy csináljam és megtanulom!”

 

Klubfoglalkozásaink szakköri jellegűek,tevékenység központúak. Nem elméleti tárgyakat akarunk a gyerekeknek adni,hanem olyan tevékenységi formákat,ahol sikerélményekkel gazdagodhatnak és ezáltal pozitív gondolkodású,boldog életet élhetnek.

A program blokkokból áll,a résztvevő gyerekek bármelyiket választhatják érdeklődési körüknek megfelelően. A blokkok 36-72 foglalkozásból állnak. Foglalkozásokat heti egy alkalommal tartunk 90 percben.

     

    Program blokkok:

 

     I.Tesz-vesz klub:Ebbe a blokkba kerültek a manuális tevékenységet tartalmazó foglalkozások.

 

     II. Szellemi műhelymunka: Ez a blokk a gyerekek szellemét,lelkét pallérozza.

 

Cél:A tanulók fedezzék fel a manuális, és a szellemi tevékenység örömét,és lehetőségünk legyen kiválasztani tehetségüknek megfelelő munkaformát. Másodlagos cél,hogy a tanulókat

Segítse a pályaválasztásban,azáltal,hogy a klub foglalkozás keretében megtalálják tehetségüknek,érdeklődési körüknek megfelelő foglalkozást.

 

 V.RÉSZ

 

 Tréningek felnőtteknek

  Felnőttképzés

 

Témák:

 

  1 Kommunikáció és konfliktuskezelés  ( 60 óra 

  2.Önismeret – személyiségfejlesztés ( 60 óra )

        3.Életmódfejlesztő tréning ( 60 óra )

         4.Csapatépítő tréning (40 óra)

 

 

       VI.RÉSZ

 

       ÉLETMÓD NAPOK FELNŐTTEKNEK

       Ezeket a programokat 1-3 naposakra tervezzük.

 

      Programok:

        1.Fitnesz napok( túra,torna,zumba  a test egészségért )

         2.Kemencés napok (közös dagasztás,sütés,ismerkedés hagyományos ételekkel  a lélek egészségéért )

   3. Wellness napok ( szauna,masszázs a test egészségéért )

   4. Lélekvidító napok ( joga, meditáció, pozitív megerősítések )

         5.Fogyatékosan is egész emberként ( fogyatékos embertársainknak kirándulás lehetőség,wellness, sport,hagyományőrző programok

         6.Kihívás napjai (Túrák)

 

      VII.RÉSZ

 

     TÁBOROK DIÁKOKNAK

 

    Témák:

 

 1.Önismereti tábor – énkép erősítés

 2.Hagyományteremtő tábor – gyöngyfűzés,fafaragás,nemezezés,agyagozás

 3.” Minden rólad szól”  tábor

 4.Drogprevenciós tábor

 5.Dráma-tábor

 6.Túrák

 7.Kaland-tábor(erdő növény-,állatvilág,túlélési ismeretek)

 8.Honismereti tábor(a környék értékeinek felkutatása)

 9.Életmód-tábor(erdei vetélkedők,portya)

 10.Mutasd meg mit tudsz!- Tehetségkutató tábor